Lotte-Tartu.reismee.nl

Ik begin al te wennen

Tere! ,

Eventjes een update over de afgelopen weken, sorry dat ik niet veel heb geschreven. Het was allemaal nogal indrukwekkend en wennen en ik was vaak ook moe, of weg.

De introductiedagen waren wel een beetje saai om eerlijk te zijn, veel informatie en soms had je er wat aan, maar veel hebben we gewoon gezeten en niets gedaan. Met de tutorgroep gingen we gezellig lunchen en met wat anderen ben ik nog de stad ingegaan.

Het eerste weekend in Tartu zijn we met bijna alle huisgenootjes naar Narva en het Peipsi meer gegaan en daar een stuk langsgereden. Narva ligt aan de grens van Rusland en staat erom bekend om een lelijke en oude stad te zijn enn.... dat was het ook. Het hoogtepunt van Narva was dan ook het stukje taart dat ik at om de ergste honger te stillen na die 2 en een half uur durende autorit.. De rit langs Peipsi was heel erg mooi. Langs de weg stonden heel veel oude vrouwtjes die uien probeerden te verkopen en nog steeds hebben we het over ‘the onion road’ als we ergens een ui tegenkomen haha.

Vorige week dinsdag begon de werkelijke studie en moest ik aan het werk. Helaas waren niet alle courses even leuk en heb ik wat geswitched, gelukkig heb ik nu een schedule dat leuk is :D Verder hadden we een pubcrawl, waarbij niemand echt nuchter is uitgekomen, maar wel leuk was. Vorig weekend zijn we gewoon eventjes uit gegaan en waren we van plan een tripje te maken, maar omdat we een beetje laat met het plan kwamen, konden we geen auto meer regelen. Nu gaan we dat dus dit weekend doen.

Verder heb ik mijn Estonian i-d geregeld, wat wel even een werkje was en me ingeschreven voor een trip naar Rusland. Poetin here i come! Die zal plaatsvinden van 22 oktober tot en met 26 oktober. Verder hoop ik nog een trip te kunnen maken naar Lapland en het noorder licht te kunnen zien en natuurlijk even Helsinki, Stockholm en misschien Oslo te bezoeken nu we toch in het noorden zijn haha.

Verder gaat alles goed hier hoor, het was in het begin heel erg wennen, maar omdat iedereen heel aardig en vriendelijk naar elkaar toe is en iedereen toch ergens in hetzelfde schuitje zit, maak je makkelijk vrienden of kennisjes. Vooralsnog doe ik vooral veel met mijn huisgenootjes, want we wonen toch samen.

Nägemist!

Liefs,

Lotte

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!